strömavbrott

Ja, nyss var det strömavbrott och det fick mig att fundera.

Varför snackar man om att lägga alla ljus och tändstickor på samma ställe, men gör det inte?
Varför har man ingen ficklampa?
Varför har man inte reservbatteri till mobilerna liggandes utifall det skulle bli strömavbrott?
Varför har man alltid handlat samma dag som det blir strömavbrott?
Varför oroar jag mig över ovan nämda mat medan sambon oroar sig över inspelningarna från TV?

Ja, lite sånt hinner man fundera över på 10 minuter.

Och hur beroende är man inte av el????
Datorn (som, som tur är, är laptop!), TV, inspelningsbara DVD:er, sorround, kyl/frys, hiss, trappuppgångsbelysning och så vidare - det är ju helt sjukt!!

Men det är ett beroende som är svårt att bli av med, och som många nikotinberoende vet jag inte ens om jag vill försöka göra mig kvitt behovet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Gud så jävla rätt tankar!



hihi kul att läsa din blogg nu ligger du på mina favoriter så jag lär titta förbi fler gånger!



kramar Helenaaaaaaaa

2009-05-22 @ 22:50:06
URL: http://040skiljetecken023.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0