Fredag, 5 maj

Dagens låt: Barenaked Ladies  - One week



Idag är det 3 dagar och 20 min sen jag lade upp senaste inlägget - bara en sån sak.

Jag började dagen med ett glas c-vitamin, en ENORM fibertablett (UUUÖÖÖÖRK!!!!) och en GIGANTISK kapsell fiskleverolja - sen en promenad på ganska exakt 2 km (2.047 för att vara riktigt precis, eller 3722 steg) till saken hör också att jag tog trappan tillbaka upp till lägenheten (5:e våningen) sen gjorde jag Cardio Warmup med Carmen Electra och Michael What's-his-name ----> SVETTIGT värre!!!!  Promenaden togs dessutom i ÖSregn =D Duktigt värre.

Ja, vad har jag gjort sen senast........? Jag har inte bakat - sikken överraskning! Men jag har tömt skafferiet, har inte gjort en ordentlig städning en enda gång (ca 14 månader) och det rasslade rejält i dammsugarslangen när makaroner, havregryn och gamla och stela gelébjörnar åkte iväg i en rasande fart. En hel plastkasse (Coop, inte stor svart!) fylldes med halva förpackningar med, vid det här laget, mjuka kex; påsar med 20 makaroner i botten och en hel massa förpackningar blev kastade. Men vi källsorterar så det hamna fint i en annan påse =D

Men jag har dock beställt en köksassistent. eller heter det matberedare? Vad är skillnaden? http://www.tretti.se/hushallsapparater/matberedare_och_assistenter/koksmaskiner/bosch-mum46r1 det enda den inte gör är tydligen kaffe eller viker strumpor =P haha
Den kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka.
Jag fick låna pengar av mamma så länge, tills skatteåterbäringen kommer. Alla som känner mig vet att jag har ett LITET problem med att vänta..... (Nu himlar sambon med ögonen, eller garvar tills han inte ser för tårarna - för "litet" är en underdrift.....) då lånar man pengar av mamma så går det lite fortare =D Hon var helt nervig över om överföringen skulle funka och om hon hade gjort rätt (hon är så kär, får panik och ringer mig om inloggningen på internetbanken ser annorlunda ut hihi) men det fungerade och hon meddelade stolt att hon kunde ju göra sånt fler gånger - det har jag inget emot!!
Iaf. Det första jag ska göra när jag får min maskin är att pussa på de....ehm....baka bagels. Jag har velat testa det rätt länge, men vill göra det rätt. Har även planer på att göra frukostbullar och frysa in (Martha Stewart varning - igen!), därav mina sms om degkrokars existens eller icke-existens till min elvisp Anja=P 

  1.  Jag pallar inte stå i 5-10 min med min elvisp.
  2. Det är en sådan där från ÖB för typ 129:-, tvivlar på att motorn klarar något svårare än grädde.......
  3. Jag fick inga degkrokar till den.
  4. Jag vill kunna multi-taska, vilket man inte kan om man ska stå och hålla i en elvisp....
  5. Maskinen är röd *glädjeskutt* och elvispen är vit.... I rest my case =D

Över till något annat.
Hur kommer det sig att ALLT blir mycket intressantare än det man egentligen ska göra? I mitt fall, denna gången, gäller det en tenta. Jag funderar allvarligt på att dammsuga, göra rent ugnen (nej Anja, och Mari, jag har inte gjort det än.....men efter detta inlägget lär jag väl få ta tag i det....) och städa toaletten istället (nu  trillar sambon av stolen). Sjukt, eller hur?? Tur att jag inte fått min maskin än *visslar* Sen så tänker man: Jag loggar inte in på MSN så jag inte kan bli störd....så bloggar man istället!!! Hahahaha
Appropå (än en gång - HUR stavas det??) tentor så blev jag Godkänd i Naturkunskap B *stort leende* Jag ringde för ett betygsamtal och hon börjar ställa frågor!! WTF: är det inte slut????!!! Många svar avslutades med "Skrev jag inte det på uppgiften/provet/närvaron?" Svaret? "Jo, jag skulle bara kolla dig...."
Jo, jag tackar jag...... Men godkänd är alltid godkänd =D (ärligt talat så förväntade jag mig inte mycket mer! Har alltid haft svårt för Naturkunskap, en av anledningarna till att jag tvivlar på Hudvård....) Men nu är det tentan i Emotioner i arbetslivet (av någon anledning har läraren skrivet EMOtioner i Arbetslivet i rubriken...... what's that all about??)
Har även gjort misstaget att surfa runt på olika universitets hemsidor...... och jag märker att Växjö är återkommande. Har anmält mig till deras socionomprogram till hösten och även en fristående kurs "Ilska & aggressioner" under sommaren (mitten av juli-mitten av augusti, kom Anja fram till), då ska jag få bo hos Anja i Kalmar=) Det var snällt, tycker jag *nickar* Iaf, jag har hittat en utbildning till - med 3 olika inriktningar att välja mellan......Inte bra.

Programmet för språk, kultur & kommunikation
       -  Engelska
       -  Litteraturvetenskap
       -  Filmvetenskap

What's a girl to do??? Jag har mailat programansvarig och frågat om vad man läser inom de olika huvudområdena, jag kunde för mitt liv inte hitta det (annars är jag rätt svängd med att luska ut saker, om jag får säga det själv =D).
Det hade vatt skitkul att få jobba med översättningar inom film och tv, jag sitter alltid och retar mig på dem som översätter fel! (det kan NÄSTAN förstöra en film för mig.....)
Att få jobba med litteratur, krönikor, skönlitteratur och kanske författa själv (vilket jag gör, men har en HEL del finslipning kvar) har alltid varit en dröm, ända sen jag var liten (speciellt författandet).
Filmvetenskap. Egentligen *funderar*......det är kanske mer om man vill recensera filmer och så?
Jag får vänta på svaret från programansvarig.
Pratade med studentlägenhetsuthyrartanten (=P) igår och enligt henne får jag söka en lägenhet redan i juli, när sommarkursen börjar, om jag är antagen till en längre utbildning till hösten också. Eller det får jag även om jag inte är antagen till hösten, men är jag antagen så slipper jag betala hyra över sommaren - som alla andra =P Alltid uppskattat.

Hmm.... får ta tag i tentan.....böckerna börjar mobilisera sig till en arg mobb........

Ha det så länge!!!

PS: Priceless..... http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/han-verkade-vara-en-acklig-snuspelle Jag garvar i en kvart, älskar sånna människor!!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0