fredag, 12 juni

Ja, dagarna flyger fram och nu är det mindre än en månad kvar tills jag fyller år - gammal blir man också!! Usch. Fy. Satan.

Idag mötte jag sambon på köpcentrat när han slutat jobb, vi gick en runda där inne och tittade på örhänge till honom - han ska byta ut sitt läksmycke till en silverring imorgon, tror nog han är lite nervös. Speciellt efter att jag fick kämpa som satan med att få av mina! Men han har ju turen att någon gör det åt honom =) Jag tycker mest det är skönt att slippa gå upp 07.25, tvätta hans smycke och gå och lägga mig igen. Och att stiga upp när man gått och lagt sig för vi glömt att tvätta det. Menmen, han hade gjort det för mig =)

Vi gick även in på Tiger som öppnat på köpcentret, en av mina favoritaffärer - man hittar alltid något där! Deras kortterminal har inte kommit än, så jag fick lägga tillbaka en prickig ugnsfast form (!!!!), men jag smyger in där imorgon när sambon och hans pappa köper örhängen i smyckesaffären=) Men jag fick ett prickigt paraply iaf=) Och grillkrydda till mina popcorn, längesen jag hade det *mums* blev lite annat smått också, ett par hörlurar till sambon (vet inte vad han gör med dem....detta är tredje paret på 6 mån. typ =P), någon australiensk biffkrydda (??) - hon i kassan tyckte den var "helt underbar" iaf, the nanny diaries, lucky number slevin, en ballongvisp och en äggklocka - som funkar, tillskillnad från den andra=P
Inne på coop blev det en äggdelare, som är liten och nätt - tycker jag iaf - får se hur den funkar sen.

Har gjort piroger nu i två dagar känns det som, eftesom degen legat i kylen i lite mer än 24h. Men det blev riktigt goda, speciellt när de är kalla=D älskar piroger!

Det blev lunch på EspressoHouse, någon fullkornsbullehistoria med kyckling & bacon. Iste fick man till och jag drack även en islatte (jag visste inte att man fick en iste till när jag gjorde min beställning.....).

Nu sitter jag på balkongen och lyssnar på regnet och musik i spotify. Jag har tänt lite värmeljus så det ska bli lite varmare här, men så fruktansvärt mycket varmar blev det inte - tur att jag rör på fingrarana när jag skriver annars vet jag inte hur det hade slutat =P men det blev riktigt mysigt här ute. Sambon kom ut en stund innan och läste i sin bok, patient 67 (som snart blir film, btw - Shutter Island, med leo dicaprio i huvudrollen) - en riktigt bra bok!!

Igår var jag och mamma ute och gick. Tänkte att vi inte kunde vara sämre än förre gången (5km) så vi gick 7km i bokskogen ute vid Torup =P jag var helt slut efteråt!! Men vi pinnade på bra tycker jag. Varsin kebab i bröd blev det sen också, sambon fick en han med fast att han inte varit med i skogen=P Mamma fick se maskinen och jag tror allt att hon blev lite förtjust i den, hihi.

Ikväll är det final av Talang2009 - glöm inte att rösta på gatumagikern! Han är så sjukt bra!! Både jag och sambon sitter och gapar när han är klar och ser på varandra "WTF??!" - helt otroligt!!

För övrigt så ser fiskarna ut som de i reklamen för danmark-semester "Nåw, va fint - de fick iaf dö tillsammans" hahahaha.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tjoohoo. Tänkte mest lägga ett liten meddelande... och berätta att jag läser din blogg.. ska bli bättre på att komentera den ^^



Kramar

2009-06-16 @ 12:51:04
URL: http://040skiljetecken023.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0