Sommarbestyr....

Nu tror du säkert att jag vatt i trädgården och rensat rabatterna, men icke - vi bor i lägenhet och inte ens mina plastblommor blir långlivade.
Utan jag syftar till de sommarbestyr som man har som kvinna - med sig själv.
Som kvinna har man det inte lätt alltid -  nu säger jag inte att det är lätt att vara man! Men jag kan ju bara tala ur min synvinkel, eller hur? - man rakar benen på morgonen och dagen efter vid lunch är de taggiga igen..... Inget roligt, halva sommaren går ju åt till att raka både här och där. Och lite där.
Man smörjer in sig med brun-utan-sol (som i fortsättningen kommer benämnas BUS), som sätter sig i handflatorna så det ser ut som att man har skalat morötter till en hel kaninfarm.
Man får för sig att man ska bleka tänderna men vill inte pröjsa 3000:- hos tandläkaren och beställer hem tandblekningspenna..... "Applicera på torra och rena tänder"....okej tänkte jag och borstade tänderna...men hur får man dem torra?=^ De sitter liksom i munnen!!
Okej, man börjar andas med munnen stängd, men läpparna uppdragna - ungefär som ett leende á la Hannibal Lector - (tur man har gluggar mellan tänderna!!!) det låter lite creepy och sambon knackar på badrumsdörren och frågar om man mår bra, han får ett krystat "Nhnnnn....." tillbaka. Okej, tänderna ser torra ut nu och jag tar fram min penna - som faktiskt är riktigt snygg i silver - snurrar och pennan klickar men det händer inget. En gång till. Klick. Pennan är lika torr som mina tänder. Klick. Klick. Klick. I min frustration glömmer jag av mig och mitt Lector-leende försvinner - tänderna är blöta igen. Helvete! Börjar flåsa igen som innan till tänderna är torra. Klick. Klick. Klick. Äntligen! Börjar applicera gelen som faktiskt doftar pepparmint och inte as. Nöjd med mitt resultat slappnar jag av och  Lector-leendet försvinner,  jag plockar undan allting. Läser hastigt igenom instruktionerna "Låt torka ca. 1 min." Allting kan inte gå enligt planen, eller hur?
Aja....efter några gånger gör det inte lika ont längre att hålla på så. Och sambon tycker det är skitkul....

Sen har man det här med att hitta en bikini!! Hade jag inte sett tjock ut i en dykdräkt hade jag tatt på mig en sån, det är en sak som är säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0