shopping & bakning - vilken fredag=)

 Aaaaaah yeeees - muffins=D Lööööööööööööööööööv it!!!!
Dessa är gjorda på ett recept för amerikanska muffins, och jag måste säga att de blev väldigt luftiga och "fuktiga" - så som jag tycker muffins ska vara....inte hårda och kompakta - jag har gjort några sådana också i mitt liv =P

Jag och Anja åkte till Malmö Entré och gick runt, jag har inte varit där innan så det var lite spännande. Vi åt på SunsetBoulevard, någon typ av macka och pommes:^ Aja, mätt blev jag iaf.....
Jag var duktig och höll mig från att handla kläder - egentligen behöver jag skor, även om sambon inte håller med om det..... Men inne på Lagerhause gick det inte att hålla igen, det går bara inte!! Hittade fyra små glasskålar (till glass alltså, inte skålar av glas...) som såg ut som gigantiska muffinsformar med matchande skedar till, men de var i fyra olika nyanser av rosa och jag ville ha blå.....så det får bli dem en annan gång. Kanske.
Iaf. Jag köpte vanliga muffinsformar, som jag använde när jag kom hem. de är prickiga (LÖV IT!!), fast det syns inte så bra på bilden /= Men det är de. Jag köpte också lite krokar med sugpropp till köket så vi kan hänga upp våra mått (dl/mtsk/tskd/krm) och kökkssaxarna för easy-access =)
Köpte även krokar till badrummet. Tycker inte det känns så fräschat att ha handdukarna hängades på handdukstorken som sitter precis bredvid toalettstolen :^ så det har jag åtgärdat. Efter att bara ha bott här i ett år. Hahahaha. Shit va långsam man är ibland =P

Grejorna som jag har beställt låg och väntade på mig innanför dörren när jag kom hem från stan =) Men det fattades ett örhänge =( Så jag mailade dem och sa som det var, jag trodde de såldes i par - eftersom det står så på deras hemsida - och två timmar senare fick jag tillbaka att de skulle skicka ett till och att "det skulle vidtas åtgärder så att detta inte kommer upprepas". Mycket snällt av dem =)
Grejorna skickades från deras lager, i England, i måndags den 18:e och låg på mitt hallgolv idag fredag den 22:e och då var det en röd dag igår. Vilket jag tycker är helt fantastiskt!! (Vissa företag i Sverige är inte så snabba.......)

Blompiercingen jag beställt var väldigt stor...... men jag tror det behövs en mindre stav (vilket jag har hävdat länge, men de "som kan det här" säger nej....men jag säger jo!=P Så jag får beställa en mindre stav helt enkelt och testa=) Sedan beställde jag en lite stjärna, supersöt och den känns inte alls i gommen! Mindre än de vanliga titankulorna jag hade från början =o Så det är roligt, men det är något vajs med den också och den typ vinklas - vilket inte känns när man har en kula, men när man har en taggig stjärna känns det desstu mer..... En mindre stav is the way to go =P
Jag beställde även fejkade näspiercingar, tänkte testa hur det såg ut med piercing i läppen.....men de var SJUKT små. Å andra sidan har jag små läppar =P så det jämnar kanske ut sig?
 Där är solbrillorna också =)

Ikväll blir det Bröllopsduellen med sambon, han är lagom entusiastisk - men vad gör man inte för att behålla husfriden? =P till filmen blir det hemmagjorda snickers - också sjuuuuukt gott!!! (de är han betydligt mer entusiastisk över.....av någon anledning=P)
 
Men jag tog "mitt förnuft" (ha!!) tillfånga när jag var på väg mot chipshyllan - det räcker gott och väl med muffins, snickers och färska jordgubbar =)

Grannen (ovanför) har skaffat hund....
1) en boll kastas över golvet. Studs. Studs. Studs. Studs. Rull.
2) Lätta valpsteg över golvet (vårt tak).
3) Tunga barnsteg (jämfört med valpen då....) efter valpen för att ta bollen.
4) Ett gnyende när barnet råkar trampa på valpen/ valpen springer mellan benen på barnet i sin iver att ta bollen.
5) Lyssna på musik och försök ignorera  det faktum att jag bara är avundsjuk och också vill ha hund.
Upprepa i två timmar, eller mer vid behov.

Idag vid elva tiden (på förmiddagen, tack och lov) var det en jämn ström av skall och en mansröst som säger/ryter Tyst! och jag som tänker "Stackaren är kissig....sitter säkert framför ytterdörren och skäller=(" En dag kommer jag gå upp där och erbjuda att gå ut med det lilla livet - innan den blir stor och oreglerbar...... Med tanke på hur stor den är nu och hur kort tid de haft den kommer den bli gigantisk! Aja, inte mitt problem. Om den inte springer ner mig i foajén förståss....hmm.... Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0