Mitt liv, so far

Bli inte rädd, tänker inte berätta vad som har hänt i mitt snart 22-åriga liv. Lugn och fin. Mer vad som händer just nu.
Det som tar upp störst "plats" i mitt liv nu är nog studierna (mina tankar, om inte annat!).
Har sökt in till KY i Landskrona, Hudvård. Verkar jätteskoj, har blivit kallad till intervju och har betalt intervjuavgiften och allt (jupp, pröjsa för att bli intervjuad.... bara en sån sak!) och nu är jag inte riktigt säker på att det är det jag vill göra..... Då väljer jag hellre något annat så att någon som verkligen vill kan ta min plats istället =) Men jag får se vad som händer under intervjun.
Sen har jag sökt lite olika högskoleprogram med varierande flyttlängd...

Malmö: Äldrepedagogprogrammet samt Arbetsliv & mångfald.
Lund: Personal- och Arbetslivsfrågor.
Landskrona: Hudvård
Karlskrona: Literature, Culture, and Digital Media (LCDM) - helt på engelska, me likey=)
Kalmar: socionomprogrammet x2 (olika inriktningar).
Växjö: socionomprogrammet.
Sundsvall: Kriminologiprogrammet.

Detta får jag lite panik över, det faktum att jag har valt utbildnignar med så spridda områden! Och jag kunde inte förstå varför jag gjorde så förrän för några dagar sedan när Anja (www.losells.blogg.se) informerade mig om läget: Jag vill göra så mycket som möjligt, på så kort tid som möjligt. Och det har hon rätt i, hon har rätt i mycket. När man kommer runt felsägningarna och de kryptiska meningarna som endast är klara till 1/3 - men jag älskar dig vännen!!

Det blir svårt i mitten av juli när man får antagningsbeskeden - vet inte riktigt hur man ska ställa sig till avstånden i.o.m att man har sambo och familj nere i Skåne. Men ibland måste man göra val som gagnar en själv, eller hur? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0