Konfa.....bl.a.

Nej, jag är alldels för gammal för att bli konfirmerad tillsammans med de andra små liven (unegfär 7 år.....) men min lillebror ska.
Jag kommer ihåg min egna konfirmation. Mycket väl. Bitvis. Och nej, jag söp inte - jag sysslade inte med sånt då, inte nu heller för den delen. Måttligt är bäst *tråkmåns* Men det var så längesen, och efter 7 år försvinner vissa detaljer.
Jag var kortast i tåget genom kyrka, jupp - inte illa när man är 30 pers - men detta visste jag inte då utan fick uppleva när min mosters man visade mig inspelningen några veckor senare...... Schysst.
Jag fick äran att läsa ett stycke ur någonting.....fråga mig inte vad det var nu, men då kunde jag den. Inte heller. Hahaha. Men de missade att sätta igång min mick!! Så när jag var halvvägs började min stämma höras så de samlade släktingarna till 30 ynglingar också kunde höra mig.
Jag kommer ihåg att det tog mycket längre tid än vad jag först trott........

Iaf. Nu har turen kommit till min lillebror, som är 15 år fyllda. Och igår fick jag ett sms =)

Hej Sis=) Mamma undrade vem jag ville
ha som fadder på Konfirmationen.
Lägga vatten på huvet eller vad dom gör =) och
jag sa dig direkt. Men vet inte ifall du vill? ;)

Självklart ville jag! Vilken storsyrra hade inte velat det??? (she must be mental....for sure.....) Så jag ska vara fadder!! Så då är man både fadder och Gudmor till brosan, inte illa;)
Jag fick ingen fadder :|  Antagligen lika bra, haha.

Jag kommer ihåg att jag fick en mobiltelefon när jag konfirmerades....begagnad dock, men jag älskade den telefonen och blev överlycklig över att jag fick den, grät stora floder och mammas (dåvarande) fästmans skjorta fick en stor blöt fläck på bröstet, lite ovanför magen (han var LÅNG). Ah, memories =)

Efter brorsans konfirmation ska vi käka på kinarestaurang här i Arlöv. Hoppas maten har blivit godare än sist jag och sambon tog take-out..... Tvivlar på det, men det är väl lika bra - nu när man har en diet att följa, för det är inte en bantning, när man bantar håller man väl igen? =P

Hoppas brosans present kommer i tid, det är meningen att han ska få den imorgon. Beställde den i måndags....har inte fått något mail om att den ska vara skickad - jag börjar bli lite orolig, det är trots allt röd dag imorgon....
Historien upprepar sig, han fick sin födelsedagspresent en vecka försent.... om man räknar från kalaset, han fick den faktiskt på sin födelsedag. Då åt vi också kinamat - jag ser ett mönster =P

Apropå (HUR stavas det egentligen?) diet så börjar mina kläder sitta som "vanligt" igen. Man börjar se kurvaturen i midjan mycket bättre igen och jag är döglad=) Det är de små sakerna i livet som gör det, eller hur?
Nu är det bara tre veckor kvar tills jag får lov att byta ut smyckena i örat =)

Jag har beställt de här sötisarna. Jag har även beställt lite annat smått och gott - jag tycker det är en jättebra sida!! Överkomliga priser, schyssta fraktvillkor och de sänder till hela världen (Sverige iaf...) Jag får visa dem sen när jag har fått dem, uppdaterar även hur lång tid det tog att få sakerna från att de skickat dem=) kan vara intressant att veta...

Idag blir det köttfärslimpa á la Moi, med potatis och ev. pepparsås....kan det vara gott?? Vi får testa, sambon verkade positiv till det iaf =)

Nu till den stora frågan, vad ska jag ha på mig imorgon - Kan inte se ut hur som helst när man ska vara fadder =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0