Fredag, 29 maj.

Ja, då var det äntligen fredag!
Jag har gjort slutprovet i Naturkunskap B och skickat in det - får se hur det gick. Svarade kanske för kort....... Time will tell.

Har nu givit mig själv en ännu större huvudvärk, igår sökte jag in till socionomprogrammet - både i Lund och Helsingborg... Att man inte lär sig.

Kom fram till igår, efter lite grubblande, att jag hade velat jobba med ungdomar och sexuell frågor. Eller typ coaching (i brist på bättre ord) vid viktproblem, både över- och undervikt.... så jag vet inte.

Antagningen i Juli får bestämma åt mig.

Igår fick vi ut tentan i Emotioner i arbetslivet......och jag kommer ha nytta av litteraturen.

Senare igår, efter många om och men och väldigt konstiga vägbeskrivningar (ett brunt tegelhus är inte svart....) köpte vi balkongmöbler =D caféstil i trä. 


Kommer bli fint sen när vi får de andra stolarna från sambons föräldrar. Lite blommor hade vi också tänk oss.
Vi hann även med Bulltofta Kött igår, så nu är vi fulladdade med godsaker i frysen och ikväll ska vi ha hemmagjorda hamburgare!
Igår kväll tänkte jag pröva på att göra kärleksmums själv. Sist gick jag i förskolan och läraren gjorde det mesta medan 12 stycken 6-åringar hjälptes åt att mäta upp mjöl. Det blev inge vidare, igår alltså. Annars är jag rätt "haj" på att baka.....men inte igår. Det underlättar om man har ugnen på rätt grader. Satte in smeten på 175C istf 225C...inte bra...... konsistensen blev inge bra, smeten som ska vara ovanpå smakade väldigt mycket kakao.....ja.....men den gick att äta.... Huvudsaken kanske?

Just det, en smörgåsgrill blev det också!! Mumsigt värre =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0